Chutney -slatkô aux tomates cerises. Slatko od čeri paradajza.

image

image

image

image

Ne znam da li znate ali još su naše bake kuvale slatko od malog zelenog i naranđžastog paradajščića. Ja sam ga  prvi put probala tamo…davne neke …,kada smo moj muž i ja kao novopečeni mladenci otišli kod njegove rođake , tetka Savete. Znate one naše stare običaje…. Najbliži rođaci obradovani lepom vešću , Vidosava je postala svekrva ,  dolaze da vide snajku rukuju se sa njom stežući u ruci po koju papirnatu novčanicu uz nežne reči i pregršrt želja da im ova prva godina bude sretna u berićetna i da još mnogo takvih dočekaju. I onako, ispod oka,  zadižući jednu obrvu podobro je zagledaju ne bi li utvrdili ko je od njih dvoje lepši, iz čije je kuće novo čeljade i ono najbitnije : kako će se složiti snaha i svekrva. Naša tetka Saveta  je zaista bila umešna u tim domaćićkim poslovima  ali pre svega jedna dobra duša , puna znanja, umešnisti,  divna majka i  uzorna supruga.  Bila je prava majstorica za sve vrste slatka pa i za ovo. Ja sam se verujte mi ,oduševila malim , sitnim paradajzićima .

image

Ja često eksperimentišem u kuhinji i volim neobične kombinacije  ukusa ,te sam i moj blog tako nazvala  » Mes folies culinaires »- « Moje kulinarske ludosti ».Pošto kažu da je paradajz voće , setih se tetka Savete,  njenog slatka od zelenog paradajza, mojih prvih mladenačkih dana i pomislih, zašto ne bi i ovaj crveni bio ušuškan u slatkastom sirupu.Tako je nastalo i ovo moje slatko od « tresanja « paradajza. Ovde ga nazivaju (tomates cerises ) « trešnja paradajz ».

image

Meni se dopalo i kao slatko ali i kao prilog. Idealna je kombinacija kao dodatak uz meso, prvenstveno piletinu, naročito se dobro slaže uz meso od plovke a moguće su kombinacije i sa povrćem. Možda vam deluje na prvi pogled čudno, ali probajte, videćete i sami. Znači na vama je da odlučite kako ćete ga jesti, ili kao slatko ili kao prilog.

image

Recept:

800gr paradajza, 

650 gr šećera, 

2 kašike meda, 

100 ml vode, 

1 organski  limun isečen na kriške

Malčice sušenog šipka 

Malčice sušenog  kranberija

Po ukusu balzamiko sirća ako ga koristite kao prilog uz meso.

Priprema:

U šerpi u kojoj ćete kuvati, stavite šećer i vodu, ušpinujte šećer,  ( špinujte šećer 15-ak minuta), dodajte šipak i kranberi, prokuvajte nekoliko minuta kako bi omekšali , na kraju dodajte paradajza i limuna i kuvajte oko 5 minuta ne više, jer je paradajz voće koje se brzo skuva. Sklonite sa vatre, pokrijte vlažnom krpom i ostavite tako da prenoći. Sutradan ga spakujte u čiste , sterilisane tegle dobro osušene i koristite po vašem nahođenju, ili kao slatko ili kao prilog.

image

image

image

image

Recette : 

800gr de tomates,

 650gr de sucre, 

100 ml d’eau,

 2 cas de miel, 

1 citron non traité et

 Un  peut de cranberries   séchée 

Un peut de la hanche rose sec

Preparation:
Mettre dans une casserole de l’eau et du sucre, faire bouillir, cuire 10-15 minutes, ajouter les cranberries et faire cuire 5 minutes, ajouter les tomates , et du citron coupé en deux et puis en tranches, faire cuire 5 minutes pas plus, retirer du feu, couvrir avec un torchon humide ,laisser refroidir a température ambiante. Lendemain mettre dans des bocaux  propre. 

Laisser un commentaire

