Rèformá tortá aux noisettes et amandes -gâteau Serbe. Reforma torta sa lešnikom i bademom.

image

Ce gâteau j’ai préparé pour anniversaire de mon mari. C’est un classique de pâtisserie Serbe.

image

image

Reformu sam pravila za rođendan mog muža.Inače on puno voli da jede kolače i torte a pošto ja obožavam da ih spremam često mi u šali kaže da sam ja jedini krivac za njegove kilograme,  no sve to zaboravi kada je desert serviran. Osim toga što je pravi sladokusac on je i moj najbolji -strogi gastro kritičar, kada se njemu nešto ne dopadne taj će mi to reći bez ikakvog ustezanja bilo to meni pravo ili ne. Tvrd je orah moj crnogorac , nema boljeg od našeg , za njega..Ovog puta, reći ću vam nešto u poverenju: bio je prezadovoljan rođendanskom tortom ,i ukusom i izgledom.Po prirodi veliki maštar i sanjalica  uvek u snovima i nekom svom svetu i svemirskim maštarijama,koje sam pokušala da dočaram ovakvom dekoracijom, njemu je bila sasvim potaman.

image

Mada me « krivi « za njegove kilograme s’vremena na vreme me uvek iznenadi nekim novim receptom ili kuvarom koji po njegovom mišljenju zadovoljava moje kuvarske pustolovine, tako da sam i ovu tortu umesila po receptu kuvara koji je on kupio ali zamislite, pre nego što je mene sreo. I sada me veoma često iznenadi kuvarima , za koje smatra da će biti po mom ukusu. Dođe kući sa posla  sav natovaren, stavi kuvar na sto i pita me:  Jel  ti kuvaš kafu? A onda skrene pogled u stranu i kaže: » Vidi  da li ovde ima nečeg po tvom ukusu »?

image

Za tortu vam je potrebno za prvu koricu:
6 belanaca
130 gr kristal šećera
140 gr mlevenih lešnika
3 supenih kašika  oštrog brašna

Za drugu koricu vam je potrebno:
6 belanaca
130 gr kristal šećera
140 gr mlevenih badema
3 supenih kašika oštrog brašna



Za fil vam je potrebno:
12 žumanaca
10 kašika prah šećera
250 gr putera +4 kašika  za penasto mućenje putera
 4 štangle  rastopljene čokolade za kuvanje.

image

Priprema prve korice:

Odvojite žumanca od  bellanaca. Stavite belanca u posudi vašeg miksera, uključite mikser na srednju brzinu i umutite ih penasto.Kada vudu penasto umućena počnite postepeno da dodajete kašiju po kašiku šećera. Kada morang ( šam) bude čvrsto umućena isključite mikser dodajte lešnike i brašna dobro sjedinite masu silikonskom kašikom ( mariz), sipajte u plek i pecite koricu na 2o0 ‘ oko 25minuta.

Drugu koricu pripremite na isti način samo što ćete u njoj dodati orahe. Pecite na istoj temperaturi.

Treću u četvrtu koricu umutite i pecite na isti način.

image

Priprema fila:

Žumanca umutite sa 6 kašika šećera najvećom brzinom pa isključitemikser. Omekšali puter sobne temperature umutiti penasto sa prah šećerom, pa dodati umućena žumanca. Podelite fil na pola , dodajte čokoladu koju ste otopili na pari, dobro sjedinite fil pa nafilujte tortu. 

image

image

Pour la première dacquiose il vous faut:

6 blancs d’oeufs

130 gr de sucre semoule

140 gr de noisettes broyés 

3 càs de la farine de blé 

Pour la deuxième dacquiose  il vous faut:

6 blancs d’oeufs

130 ge de sucre semoule

140 gr d’amandes en poudre 

3 cà soupe de la farine.

Pour la creme au beurre il vous faut:

12 jaunes d’oeufs

250 gr de beurre

10 càs de sucre en poudre +4 càs pour monter le beurre

100 gr de chocolat noire

image

image

image

image

image

image

image

Laisser un commentaire

