Tiropita grecque. Grčka tiropita.

image

Tiropita ça ce mange en petit dejeune chez les Grecs. Il ya plusieurs sortes de pita : tiropita, skopelitiki, roumeliotiki… On en trouve partout en Grèce dans les boulangeries.

image

Recette: 

4 œufs, 

200 gr fromage féta, 

 170gr fromage râpé emmental,

 50gr fromage conté,

 50 gr fromage gorgonzola,

 50 ml de huile d’olive,

 100gr de crème fraîche, 

170 gr de farine de blé,

 30 gr de farine de maïs,

 1sachet de levure chimique, sel fin ,

image

Battre œufs pa trop, rajouter tout les sortes du fromage, huile, crème fraîche, du farine du levure chimique, sel si il faut, bien mélanger. Fariner la plaque, faire cuira à 180` 45 bonne minutes, la chaleur tournante.

image

Tiropita je nešto što se meni jako dopalo i po sastojcima i po ukusu. Po originalnom receptu tiropita se pravi od pravljenih (domaćih ) ili od gotovih (kupljenih )kora. Svaki list se premazuje otopljenim puterom i kada utrošite polovinu paketa kora između stavite ovakvu pripremljenu smesu i završite istim postupkom drugom polovinom kora sa dva obavezna sastojka, sir feta i kefalograviera. Ja sam je prvi put pravila od kupljenih kora, tako da sam se ovog puta odlučila da je pripremim na ovaj način.

image

Sledeći put kada je budem pravila , praviću je sa lisnatim testom. Ideju da napravim tiropitu mi je dala moja blogo- koleginica, Jadranka Živković, koja ima fantastične recepte na svom blogu » U Jadrankinom malom svetu », onako baš po mom ukusu.
Ja sam moj recept prilagodila našem ukusu i pre svega rezervama sira koje sam imala u frižideru, što možete i vi uraditi. Bitno je da imate više vrsta sireva.

image

Za tiropitu vam je potrebno:

 4 jajeta,

 200 gr feta sira, 

170 gr rendanog  sira kačkavalja,emmental( emental iki bilo koji drugi kačkavalj)

 50 gr rendanog sira conté (konte),

 50 gr rendanog sira gorgonzola,

 50 ml devičanskog maslinovog ulja, 

100gr slane čvrste pavlake,

 170 gr pšeničnog brašna,

 30 gr kukuruznog brašna,

 1 kesica praška za pecivo,

po potrebi soli.
Ja sam moju verziju tiropite uradila na sledeći način.
Jaja umutiti kao za gibanicu, dodati sireve, (ako nemate baš ove sireve možete staviti bilo koje), dodajte pavlake , brašna,   u kome ste umešali prašak za pecivo , na kraju dodajte ulja, dobro sjedinite sve sastojke i sipajte u podmazan plek.

image

Tiropitu pecite na 180` dobrih 45 minuta. Ovo je osnovna smesa za tiropitu, a vi je možete iskombinovati na vaš način. Možete je praviti sa povrćem, na primer odlična ideja je praviti je sa brokolijem, sa spanaćem, sa suvom slaninom, sa čvarcima, odnosno u zavisnosti od toga šta imate u frižideru, ali je bitno opet ponavljam da imate nekoliko vrsta sireva. I da, ono najbitnije: ako su sirevi previše masni onda smanjite količinu ulja i pavlake u receptu, jer će prilikom pečenja sirevi opustiti masnoću i tiropita će biti previše masna.

image

To je neko moje, lično iskustvo, a vi opet radite po vašem nahođenju. I najvažniji su mi vaši utisci ,zato, javite se da polemišemo. Prijatno u svakom slučaju.

image

image

image

image

image

image

Laisser un commentaire

