Beignets à l’huile d’olive. Krofne sa maslinovim uljem.

image

image
Recette: 600gr farine de blé
350gr de farine de ciabatta
30 gr levure boulangère
3 œufs
1 sachet de levure chimique
130 gr de fromage blanc
100 ml d’huile d’holive
200 ml d’eau
200 ml de lait
6 càs de sucre
1càc de sel,
jus d’ un citron non traite.
Zeste d’un citron nob traite.

image
Étape 1 :
Dans un récipient mettre l’eau plat, pétillante, le lait, les faire tiedir, ajouter le sucre et delayer la levure de dans.
Étape 2:
Dans un cul de-poule mélanger les farines , la levure chimique, faire un puits au centre de la farine, ajouter oeufs légèrement battus l’huile d’holive, fromage blanc, le sel, jus de citron, le zaste, verser le mélange (etape 1), incorporer tout à la main, en forment une boule. Couvrer la pâte avec un torchon propre et laisser la reposer à la température ambiante. Elle doi doubler la volume, pendant une heure.
É tape 3:
Debarraser la pâte sur un plan de travaill fariné, former une boule, et aplatir la à l’aide d’un rouleau à pâtisserie. À l’aide d’ un cercle en inox ou un verre, couper les beignets, déposer les sur un torchon fariné . Pendant ce tepms faire chaufer l’huile de tournesol dans une casserole assez profond. Planger les beignets dans l’huile, faites dorer d’un côté, laisser – les refroidir sur du papier absorbant. A l’aide d’une poche munie de la petite douille, garnisser les beignets de confiture, compote, crème pâtissière ou ganache au chocolat, selon votre envie. Saupoudrer de sucre glace , et deguster aussitôt .

image
Postoji toliko recepata za pripremanje krofni. U zadnje vreme su hit, one, pečene u rerni. Ja nekako više volim kada ih pržim u ulju, pa znate ono, kada ih zagrizem, da osetim miris ulja i ukus prženog testa u ustima. A ove moje krofne su, verujte mi na kuvarsku reč, baš takve, fine, mirišljave i mekane kao » duša ». I tako razvijam ja testo oklagijom, koju sam donela iz rodnog mi kraja, jer ove belosvetske su mi bile sve nekako kratke, šta ćeš, ne znaju ljudi da mi pravimo razvijane – sukane – kore, koje se prelivaju preko stola, pa i do poda ako treba . Fine tanane, lepršave, pa ne znaš sta se više beli, da li onaj čaršav ili one, prostrte na njemu?
Ređam ja tako te moje krofnice po brašnjavoj krpi moga detinjstva, ušuškavam ih da se zagreju i što pre narastu, da ih smestim u toplu uljanu kupku i zamirišu, mirisom kuće moje bake i majke. Istu, ama baš istu takvu, imala je i moja baka, tu brašnjavu, sa već izbledelilim šarama i po kojom rupicom, koju je vreme donelo sa sobom. Prošlog leta mi je dala majka, kao uspomenu na baku i njene fine , mekane , hrskave i šećernim snegom posipane krofne , sa jednim velikim slatkim iznenađenjm u sredini, pekmezom od šljiva. Ma sve, baš sve se poklopilo, baš su onakve, kakve ih se sećam.

image

image

image

image
Recept sam osmislila u trenutku i kao i obično nečeg dodala , nečeg oduzela odskočila malo od bakinog recepta , i jako sam zadovoljna rezultatom.

Za testo vam je potrebno:
600gr žitnog brašna
350 gr brašna ciabatta
30 gr svežeg pekarskog kvasca
3 jajeta
130 gr fromage blanc ( to je tečni sir, blagog ukusa, nešto slično našem jogurtu)
100 ml maslinovog devičanskog ulja
200 ml obične vode
200 ml mleka
6 supenih kašika kristal šećera
1kafena kašičica soli
sok i kora od jednog neprskanog limuna
1 kesica praška za pecivo.

image
Etapa 1:
Pomešajte u posudi vodu, mleko i ulje, dodajte šećera i kvasca i ostavite da se kvasac otopi.
Etapa 2:
U vangli u kojoj ćete mesiti , pomešajte brašna sa praškom za pecivo. Po sredini brašna napravite udubljenje ,dodajte soli, laežerno umućena jaja, sira ( ili jogurta), sok i koru od limuna , i zamesite testo vodom u kojoj ste prethodno stavili kvasac da se otapa, (etapa 1). Pokrijte testo čistom krpom i ostavite da naraste na sobnoj temperaturi. Kada naraste, odvojite polovinu, stavite na pobrašnjeni sto, izradite ga malo, kao kada mesite hleb, (mesite ga formirajući kuglu), razvijte oklagijom ,čašom vadite krofne, ređajte ih po krpi, sačekajte da nabubre , pa ih pustite da plivaju po vreloj uljanoj kupki, prvo sa jedne strane, pa ih okrenete sa druge. Ali pazite , ne previše vrela, mogu izgoreti. Poslažite ih po ubrusu da se ohlade i oslobode viška ulja. Punite ih špricem za torte, pekmezom ili poslastičarskom kremom, ili kompotom od jabuka, jagoda, bresaka….po vašem ukusu. I naravno, vaši utisci su uvek dobrodošli.

image

image

image

image

image

image

image

Laisser un commentaire

