Rosace de purée. Ruže od krompir pirea.

image
Recette:
8 grosses pommes de terres,
150 ml de lait,
2 càs de crème fraiche,
50 gr de beurre,
1 pincée de noix de muscade.
25 ml d’huile de pépins de raisins.

image

Laver, eplucher pommes de terret, couper la en dès , mettre dans une casserole, ajouter d’eau froid jusqu’à la hauteur, ajouter le gros sel .Faire cuire pommes de terres à feu vif. Une fois cuite, jeter d’eau, écraser pommes de terres à l’aide d’une fourchette ,ajouter le beurre, le lait et à l’aide d’un batteur faire la purée. Ajouter la creme fraîche, le muscade, bien melanger, si il faut, ajouter le sel fin. Faire chauffer l’huile dans une petite caserrole, verser le dessus, bien mélanger à l’aide d’un fouet.

image

Mettre la purée dans une poche à douille, et dresser les rosace dans les ramequins. Mettre votre ramequins dans un four préchauffé à 250 degrès, juste pour faire dorer vos rosace. Choisir le programme griller à 250 degrés.

image

Ružice od krompir pirea se već odavno pripremam da spremim.Znate ono kada vam se neki recept dopadne i kažete da ćete ga sigurno realizovati naredni put kada budete spremali ručak ,ali na kraju uvek nešto drugo bude na meniju.
Sliku i recept pire ružica sam videla sada već davno, u časopisu za žene « Nada », koji je moja majka redovno kupovala i ta slika mi se urezala duboko u mislima, sa rečima kada budem jednom velika, i naučim da spremam jela, spremiću ove prelepe , žućkaste ružice. Recept je bio ispisan kao « Gnezda od krompir pirea », a ja sam u njima videla moje ružice.

image

Bili su mi baš simpatični ti njeni « ženski », žurnali: « Nada, Bazar, Praktična žena, među njima je bila i Ilustrovana politika », koje je kupovala, ali sam nekako u isto vreme kada sam bila mala, kada još nisam znala da čitam, zamislite, bila ljubomorna na njih. Oni  trenuci kada moja majka dođe sa posla, obavi sve svoje obaveze, i  smesti se  u njen omiljeni kutak sa novinama u rukama su mi još uvek u sećanju.Mislila sam da u njima ima nečeg zaista tajanstvenog, kada moja majka tako zainteresovano gleda u te šarene slike, u taj kaleidoskop prelepo ukrašenih stolova, punih tanjira, nekih novih kolača, našminkanih žena i prelepih haljina. Na sve moguće načine sam pokušavala da joj odvučem pažnju, ali nije vredelo. A moja majka je samo pomno pratila rad drugih kolega i pokušavala da bude u toku kulinarskih zbivanja, jer je i sama radila kao kuvarica. Bilo je to neko drugo vreme, kada se tačno znalo kojim danom izlazi koji žurnal. Sećam se…. ,sreda je bila rezervisana za žurnal « Nada ». Ne znam da li ih još uvek ima na našim kioscima ili su ih zamenili neki novi?
A onda su došle neke duge srede, moji školski dani, moje odrastanje. Sećam se mog velikog školskog odmora i male seoske pošte, kada sam ja odlazila da kupim te iste žurnale koje smo tada zajedno čitale, moja majka i ja. I nisam više bila ljubomorna na njih.
Recept tih istih ružica sam zaboravila ali slika mi je još uvek u sećanju. Pripremila sam ih po mom receptu.

image

Za ružice vam je potrebno:
8 većih krompira
150 ml mleka
50 gr putera
2 supene kašike slane pavlake
1 prstohvat muškantnog oraha.
25 ml ulja od semenki groždja
Krupna morska so

image

Krompir operite, oljuštite, isecite na manje kocke da bi se pre skuvao, stavite ga u dubljoj serpi, nalijte hladnom vodom, posolite krupnom morskom solju i stavite da se kuva na jačoj vatri. Kada bude kuvan, ocedite vodu, uz pomoć jedne viljuške malo izmrvite krompir, dodajte mleka, putera i mutite mikserom. Kada pire potpuno umutite, bez grudvica, dodajte pavlake , oraha, ako treba soli i prelijte ga vrelim uljem, dobro sjedinite, stavite u vrećicu sa špricem ( sada to zovu nastavcima, a mi smo ih zvali špricevi za torte -kolače), oblikujte ružice u male keramičke posudice (ramequins -ramkan) i stavite u već zagrejanu rernu da se zapeku. Odaberite program koji koristite da zapečete jelo i to samo odozgo. Ja sam ih zapekla na 250 stepeni.
Prijatno vam bilo dragi moji, i javite se da čujem vaše utiske o mojim žućkastim ružicama. I naravno, neke vaše priče koje vas podsećaju, na ….

image

image

Laisser un commentaire

