Torta  » Pavlova ». Gâteau « Pavlova ».

Kažu da je torta « Pavlova » nastala nakon boravka ruske balerine Ane Pavlove u Australiji i na Novom Zelandu, daleke 1926 godine. Šef  jednog hotela u  glavnom gradu  Welingtonu ,u kome’ je ona boravila, y je tortu u njenu čast. Prvi recept datira još iz 1929 godine u  Australiji, a na Novom Zelandu iz 1935 godine. Tako da se ipak ne zna gde je najpre nastala, gledajući prve zapise, tako da je svojataju i jedni i drugi.

image

Torta u čast balerine Pavlove i posle toliko godina….  generacijama pripremana , evo je danas onako kako je ja vidim, po mojoj kreaciji.

image

Upravo mi je moja fb prijateljica Dubravka Dzoli kutlača sa bloga « Food » javila da su napokon utvrdili da je zapravo torta ipak prvo nastala na Novom Zelandu.

image

image

image

Moju fb prijateljicu , Negoslavu sam upoznala na, po meni , jedan veoma simpatičan način. Jednom prilikom kada je svratila na moj novopečeni blog,  « Mes folies culinaires « , čitajuči  moj recept « Beackeoff d’Alsace »,  obratila mi se svojim britkim rečima sa određenom dozom simpatije,  govoreći mi : » Iskrena da budem , ja ništa nisam razumela »! Ako već pišeš blog , verovatno želiš da te ljudi čitaju, moraš biti malo jasnija i opširnija, pogledaj kako to drugi rade. Na slici je bila šerpa oblepljena testom, bez mog objašnjena kako se testo mesi i od kojih sastojaka. I verujte mi , od tog trenutka, svaki put kada objavljujem novi recept, setim se nje i objašnjavam ga do najsitnijeg detalja.  I zato kada me je pozvala da se pridružim ostalima na njenoj fb stranici « Cake dobrog kuvanja », ja sam sa oduševljenjem prihvatila, jer ja obožavam da kuvam, mesim , pečem i sve ostalo što čini kuhinju. Kuhinja je moja teritorija na kojoj se ja najbolje osećam, moj svet. Mesto na  kome ja stvaram, a kuvanje  je moj način izražavanja i komuniciranja , ispoljavanja mojih pozitivnih stanja i gurmanskih ideja. Geni su ipak geni, to vam kaže kćerka jedne  penzionisane kuvarice.

image

image

I tako, tamo neke 2000  i neke, spakovali smo svoje kofere, otišli i započeli novi život. Od školovanih intelektualaca, postali radnička klasa, da bismo stvorili bolju budućnost sebi a pre svega svojoj deci. Isplatilo se, krug se okrenuo, sada su one intelektualci, nosioci diploma prestižnih fakulteta , zemlje koja nam je pružila dobrodoslicu, zahvaljujući mom « mućkanju’ , po kuhinji .

image

image

image

Za tortu « Pavlova » vam je potrebno:
300 gr belanaca
2 prstohvata soli
500 gr kristal šećera
5 supenih kašika jabukovog sirća ili soka od  limuna ( organski)

Za filovanje:
300 gr šlaga

Za dekoraciju:
voća po izboru, ja sam upotrebila: jagode, trešnje, breskve.

Priprema:
Najpre pripremite plek, u kome ćete peći kolač. Obložite ga aluminijumskom folijom, premažite uljem i ostavite sa strane. Možete koristiti i pek papir, u tom slučaju ne morate ga premazivati uljem.
Uključite rernu da se zagreva na 250 stepeni.

Priprema morange ili šama:

Belanca stavite u posudu od vašeg miksera, stavite soli i mutite belanca brzinom miksera 5 , dok ih ne umutite penasto. Tada počnite postepeno dodavati kašiku po kašiku šećera, brzinu miksera povećajte na maksimalnu , pri kraju dodajte sirća. Belanca mutite dok ne dobijete ono što kažu Francuzi: » bec d’oiseau « , ( ptičiji kljun), ili znate ono, kada okrenete posudu u kojoj ste mutili morang još uvek stoji. Masu ravnomerno rasporedite po pleku, praveći jedno udubljenje unutar korice, u kome ćete staviti šlag. Ja za formiranje korice koristim špric za tortu, mnogo je brže i lakše.

image

image

image

Plek stavite u rernu, smanjite temperaturu na 150 stepeni i sušite koricu 2 sata, birajući program pečenja (gore-dole). Kada bude osušena izvadite je iz rerne i ostavite da se ohladi da ne bi pukla. Šlag umutite prema uputstvu na kesici, i tortu dekorišite po vašem ukusu. Ja šlag obično mutim mineralnom gaziranom vodom, tako je više vazdušast i lagan.  Umućeni šlag stavite u udubljenje korice pa je dekorišite.

image

Gâteau en l’honneur de la ballerine Pavlova. Préparé et préparé pendant des années et des générations; voici donc ma création, la façon dont je vois ce gâteau.

Mon amie Negoslava Stanojević , de la page « Cake dobrog kuvanja », m’a invitée à partager l’une de mes recettes. J’ai donc choisi la recette du gâteau « Pavlova »( gâteau en honneur de la fameuse ballerine russe Ana Pavlova).
Recette :
300 gr de blanc d’oeufs
2 pincées de sel
500 gr de sucre semoule
5 càs de vinaigre de cidre ou jus de citron bio.
Pour la crème :
300 gr de la creme chantilly
Pour la décoration :
fraises,abricots, cerises,
Faire chauffer le four à  250 degrés
Étape 1: Clarifier les jaunes d’oeufs.Dans la cuve de votre robot mettre les blancs d’oeufs , le sel, positionner la vitesse 5 de votre robot , et monter les blancs en neige. Lorsque la preparation devient mousseuse, augmenter la vitesse au maximum , commencer par ajouter le sucre cuillère par cuillère, à  la fin ajouter le vinaigre et continuer à monter les blancs en neige en faisant un bec d’oiseau. Disposer sur la plaque du papier cuisson, dresser la meringue sur la plaque à l’ aide d’une poche à douille , en faisant un trou au milieu, et faire sécher la meringue à 150 degrés 2 heures. Une fois cuite, sortir la plaque et laisser refroidir la meringue.
Pendant ce temps monter la crème chantilly , remplir le gâteau et le décorer.

Laisser un commentaire

