Pita sa višnjama.  Feuilleté aux cerises.

Pita sa višnjama je bio omiljeni kolač naših baka , moja ga je obožavala i svaki put bi našla zgodnu priliku da nas počasti njome – kaže moja mama. Ja , na žalost ,nisam imala prilike da probam bakinu pitu sa višnjama , onako , kako ju  je ona pripremala. Poznanstvo moje bake i mene ostvarilo se na tren , došla je da me vidi po rođenju i nakon toga je veoma brzo otišla na daleki put u svoj večni počinak. Svaki put kada smo je pravili posle nje bila je to: bakina pita sa višnjama,  kako je govorila moja majka, verovatno da bi mi što bolje dočarala njen  ukus koji je verujem ,bio  tako upečatljiv u njenim mislima.

Sečajući se krupnih krckavih zrnaca kristalno belog šećera, oporo kiselih, kao božur crvenih višanja, ušuškanih u fino mlevenom pšeničnom grizu, natopljenim belim kukuruznim brašnom, prekrivenim baršunastim pahuljama prah šećera. To je pita moje bake koju pamtimo svi, a ja onako kako ju je upamtila moja majka.

« Kuvarice manje zbori, da ti ručak ne zagori ». Zidna kuvarica koja je stajala iznad šporeta na zidu kuhinje moje bake,  izvežena njenim mladenačkim neveštim rukama, odabrana među pregršt svadbenih darova koje je pripremala marljivo za svoju  udaju. Vezla ih je ,iznova , trukovala (preslikavala)mašću,  uz pomoć aluminijumske kašike.  Na već izveženoj kuvarici postavi se platno, kašika se dobro namasti mašću, pa se trljanjem kašike preslikava i potom izveze. Mnogo godina kasnije,  tome me je naučila majka- Zorka.

Za pitu vam je potrebno:

16 listova tankih kora

250 gr pšeničnog griza

60 gr kukuruznog brašna

500 gr višanja ( šljiva požega ili drugog voća)

150 gr šećera

120 ml ulja suncokretovog

Priprema:

Pomešajte u činiji griza, brašna i šećera. Odvojite višnje od koštica.Postavite na sto  jednu koru ,posipajte pripremljenom smesom, poprskajte uljem, tako uradite i sa drugom, trećom i ćetvrtom korom, stavljajući ih jednu preko druge. Na zadnju -četvrtu koru poređajte voće u dva reda po dužini kore, uvijte koru u rolnu i stavite u podmazani plek. Tako uradite i sa preostalim korama , premažite ih uljem  odozgo pre pečenja pomoću četkice natopljene u ulju.Pitu pecite na 250 stepeni u rerni sa ventilatorom dok ne porumeni. Kada bude pečena izvadite plek   iz rerne , ako možete sačekajte da se ohladi pa je  isecite na parčad i posipajte prah šećerom.

Feuilleté aux cerises de ma grande mère. 

Il vous faut:

500 gr de cerises denoyautées

16 feuilles de pâte filo

150 gr de sucre semoule

250 gr de semoule de blé dur

60 gr de la farine de maïs u

120 ml de huile de tournesol 

Preparation:

Dans un saladier mélanger la semoule de blé dur, la farine de mais et du sucre.

Sur plan de travail disposer la feuille de pâte filo, parsemer avec le mélange, mettre encore une feuille dessus,  parsemer a nouveau , faire quatre feuille a la même manière  huile la  à l’aide d’un pinceau,  disposer des cerises denoyauteés rouler la et mettre dans une plaque huile. Faire quatre rouleaux de quatre feuilles du pâte filo et faire cuire à 250 degrés 15-20 minutes seulement  pour dorér les feuilles. 

Laisser un commentaire

