Tarte aux prunes.  Tart od šljiva. 

 

 I onog kobnog dana  kada me je  pozvao da mi kaže , moj muž, nisam htela da se javim na telefon,   govoreći da to nije poziv za mene,  da mene niko ne poziva telefonom na poslu , jer nisam htela da čujem da te više nemam,  da si otišao bez pozdrava . I ljuta sam mnogo na onog što  je baš tog dana morao baš tebe da izabere , a verovali smo da ćeš i ovu bitku kao i sve  do sada izvojevane , dobiti za sebe, za sve nas. I odveo te je k’sebi i ne hajući koliko ću patiti za tobom, a dobro je znao da  sam ga lepo ,svake noći pred spavanje,  umilno krsteći umorne ruke molila,  znajući da sebično tražim previše od njega,  da mi te sačuva , da me sačekaš još  samo jedno leto na pragu naše kuće ali samo još jednom….Ali nije me poslušao.Oteo te je iz moje duše,  iz mog srca , iz mog zagrljaja i odveo na put bez povratka, na večni počinak.

Moj , samo moj tata , i kao i sve tate , najbolji tata na svetu. Nikada ništa nije tražio, zahtevao, a  u isto vreme pružao i više nego što je imao,  nesebično davajući sebe i  bio uvek tu za nas, za svoje drugove i prijatelje. Moj dobričina koji je vrlo često govorio: » Ko zna zašto taj čovek okreće glavu  i ne naziva mi boga, možda sam ja nešto kriv , te se on naljutuo na mene »? Uvek reči praštanja i opravdanja za nepravedne postupke  drugih. Jedne sam ja ostavio misleći  na svoj odlazak sa rodnog mu ognjišta,   i preklinjanje njegove majke da ostane još samo danas , na praznik Svete Bogorodice pa nek sytra ide, a  drugi su mene, misleći na svoje potomke koji su otišli trbuhom za kruhom baš jedan dan ispred  Preobraženja gospodnjeg a hteo je da bar tog dana budu svi skupa kao nekada davno njegova majka , sećajući se nebrojenih dolazaka i mnogobrojnih vrelih leta kada su hrlili ka njemu i bolnih jesenjih  rastanaka kada su odlazili, čvrsto mu stežući ruku u svojim, ljubeći ga, a ja vešto   skrivala suzni pogled gledajući u stranu tapšući ga nežno po ramenu  uz obećanje da ću nanovo doći i sledećeg leta gospodnjeg i tražila da mi obeća da će me sačekati još samo jednom….samo jednom…ali nije… Otišao je na pyt bez povratka… Moj nikada ne prežaljeni tata.Čovek je satkan od nestvarnih želja i prokletih  nadanja a svevišnji ipak sam odlučuje i presuđuje.

Voleo je sve ono što ja spremim a ponajviše slatkiše  i često mi je govorio da sam prava pravcata njegova majka umešna u spremanju kao ona – moja baba Draga – Prvonečanka , žena koju upamtila nisam.  Neka ti je laka ta tvoja hladna večna postelja, počivaj u miru najbolji oče na svetu. 

Recept: 

1 kora peščanog -sipkavog testa

500 gr šljiva bez koštica isečenih na pola

3 jajeta 

4  supenih  kašika  kisele  pavlake

6 kašika šećera

4 supenih kašika palente

250 ml mleka

Za peščano- sipkavo testo vam je potrebno:

250 gr pytera sobne temperatyre

15 kašika kristal šećera

2-3 jajeta

 Brašna po potrebi otprilike 800 gr brašna

Na vrh  kafene kašičice praška za pecivo.


 Priprema kore – testa:

Pomešajte prašak za pecivo sa brašnom.

Umutiti penasto pyter sa šećerom, dodati jedno po jedno jaje, uz neprestano mućenje, te dodavati postepeno brašna muteći  i dalje. Zatim izryčiti testo na pobrašnjenom stolu, umesite ga formirajući jednu loptu,  razviti ga oklagijom te ga prebeti na plek u kome ćete peći tart tako da dobro prianja za dno i zidove pleka. Izbockati ga vrhom tankig noža , poređati šljive po njemu te ga preliti prelivom koji ćete pripremiti na sledeći način:

 U činiji razbiti jaja , dobro ih umutiti, dodati šećera,  pavlake, mleka i palente. Dobro sjediniti sastojke, naročito dobro promešati da palenta ne bi pala na dno.  Tart peći na 220 stepeni , 35-40 minuta.

6 réflexions sur “Tarte aux prunes.  Tart od šljiva. 

Laisser un commentaire

